Vattenfys

  • Tänk på att ha badkläder anpassade för ändamålet. Tex baddräkt med hög skärning och stöd, eller bikini med sport BH. 
  • Ta med vattenflaska, du svettas även i vatten och det är viktigt att få i sig vätska vid träning. 
  • Alla ska duscha med tvål och vatten innan man går ner i poolen. 

Måndagar - Intensiv  30 grader i vattnet

Tuffare pulspass med kondition och styrka flås och svettgaranti . Här blandar vi Tabata-inspirerade övningar, intervall, separata muskelgrupper, kondition och koordination.  

Alla tränar efter egen förmåga, men man bör inte vara rädd för att doppa huvudet eller få vatten i ansiktet.

Passar dig som vill ta i lite extra.


Onsdagar - Cirkelträning  32 grader i vattnet

Vid ca 6st stationer varvar vi 45sek aktivitet med 10 sek vila som vi kör 3st varv, med fokus på styrka och kondition.

Passet avslutas med en pulshöjande final på 2min. Eget tempo och vikter/motstånd utifrån egen förmåga. 

Övningarna går att anpassa efter din förmåga och begränsningar. 


Lördagar - Medelpass  28 grader i vattnet

Här jobbar vi med kondition, styrka, balans, rotation och rörlighet till ett något lugnare tempo. Ett pass med möjlighet att pulsa upp övningarna efter egen förmåga.  

Passar alla oavsett förmåga eller begränsningar.


Tider vårterminen-23

Måndagar och onsdagar kl.20.00-20.45

Lördagar kl.09.00-09.45

Måndagar 9/1 - 20/3 med uppehåll 20/2 
Onsdagar 11/1- 22/3 med uppehåll 22/2 
Lördagar 14/1 -25/3 med uppehåll 18/2  

Du är välkommen med en intresseanmälan även om passen är fulla. Du hamnar då på en reservlista och bjuds in i vår sms-grupp där lediga pass pga frånvaro och drop-in platser kommer läggas ut.


Terminspris
Du betalar 1500kr för en dag i veckan (10 veckor).

Vill du träna flera dagar i veckan kostar det 3000 kr för två dagar/vecka och 4500 kr för tre dagar/vecka.

Drop-in 160 kr.